Ważny numer telefonu dla pacjentów. Eksperci odpowiedzą na wiele pytań
Dzwoniąc na bezpłatną infolinię 800 190 590, w czasie wspólnych dyżurów ekspertów, można uzyskać informacje z zakresu:
- edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
- doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
- wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej).
Dyżury pełnią m. in. przedstawiciele takich organizacji jak Fundacja Małgosi Braunek „Bądź” (działająca na rzecz osób cierpiących na choroby nowotworowe lub choroby przewlekłe), Stowarzyszenie 22q11 Polska (dla rodzin dotkniętych zespołem mikrodelecji), Polski Związek Niewidomych, Nadzieja dla Zdrowia, Fundacja Koalicja dla Wcześniaka, Stowarzyszenie Miastenia Gravis Face to Face, Stowarzyszenie na rzecz osób z chorobą Addisona i niedoczynnością nadnerczy czy Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego.
Przedstawiciele organizacji rozmawiają z pacjentami zgodnie z ustalanym wcześniej grafikiem. Szczegóły dotyczące projektu oraz harmonogram dyżurów organizacji znajdują się na stronie internetowej oraz tutaj https://www.gov.pl/web/rpp/laczy-nas-pacjent-2024.
Od 1 marca Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta działa całodobowo. Aby jeszcze skuteczniej wspierać pacjentów w rozwiązywaniu trudnych sytuacji, eksperci są do dyspozycji 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.